Intro | Anslag | Hva skjer med denne bloggen?

Litt om mitt skrivende selv.

  1. Jeg liker lister.
  2. Spesielt gjøremålslister hvor jeg kan sette kryss og huke av for min egen fremgang.
  3. Jeg ønsker meg mer latter i livet mitt.
  4. Så jeg vil lese flere morsomme bøker; utsette meg selv for mer lettsindig underholdning.
  5. Jeg vil tro mer på min evne til å lære.
  6. Ingen liker det de skriver i begynnelsen; alle må akseptere at det tar tid og arbeid å utvikle seg.
  7. Jeg vil dele mer av det som får meg til å føle noe.
  8. Dette gjelder kultur av alle former; plutselig tar jeg sjelen min i å forstå et nytt, annerledes språk.
  9. Ikke alt som er viktig virker slik ved første øyekast, – ei heller det mest relevante.
  10. Jeg vil tillate meg selv en digresjon nå og da, og håpe at du også finner en betydning i dem.

 

Noen litt mer konkrete bloggplaner

Ettersom jeg er over snittet glad i anime og er nysgjerrig på historier fra virkeligheten, blir det nok en del poster om disse gjennom tiden. En annen ting å elske, er ordspill og dobbeltbetydninger. Min favorittvits, for eksempel, er “Har du hørt om snekkeren som listet seg rundt hjørnet?” Den får meg til å le hver gang. ^^

Så her følger noe av det jeg forutser på denne bloggen:

  • Omtaler og anmeldelser
  • Videreformidling av kultur (litteratur-løv)
  • Deling av likandes tekster og bilder
  • Poster om ord og språk
  • Anbefalinger
  • Små og store tanker
  • Egne tekster
  • Japan!-poster

Fremover, marsj.

Et løfte jeg vil gi til meg selv, er å publisere minst én post i uka. (men som en liten leksjon i nyfunnet kjærlighet: noen løfter vet man ikke om man klarer – eller intenderer, på et dypere, mer komplekst plan – å holde).

Nuvel. Jeg hørte et sted at livet er som en konfekteske, og at du aldri helt vet hva du vil få. Det er et ganske fint oppstartsprinsipp å ha, synes jeg.

Leave a Reply

